19. 6. 2017

Lahodně s Ellou a přáteli

Název: Lahodně s Ellou a přáteli
Původní název: Deliciously Ella With Friends
Autor: Ella Woodwar
Žánr: Kuchařka
Nakladatelství: Omega
Počet stran: 288





Kuchařky Elly Woodward jsou známé a ve světě si získaly oblibu. Zatím jsem neměla šanci dostat se k prvním dvěma jejím kuchařkám, které zde vyšly (Lahodně s Ellou a Lahodně s Ellou každý den), ale nedávno jsem měla možnost recenzovat knihu Lahodně s Ellou smoothie & džusy pro každý den. Přesto, že se jedná o knihu plnou chutných receptů na nápoje, jídlo je jídlo a nemohla jsem tedy odolat její další knize Lahodně s Ellou a přáteli.


Popravdě je knížka mohutnější než jsem čekala, ale to znamená pouze to, že je v ní mnohem více receptů na výběr. Navíc ji kromě nádherně do modra laděné obálky doplnuje mnoho fotografií s pokrmy i bez pokrmů a musím říct, že některá jídla vypadají opravdu lákavě.

V knize najdete samozřejmě úvod, seznam receptů, rejstřík a poděkování. Ale tím nejdůležitějším jsou recepty, které se dělí do šesti kategorií – Rána, Lehké & snadné, Hostiny, Přílohy, Večírky a Dezerty. Výběr je tedy vskutku rozmanitý. Každá z těchto kapitol má pak vlastní úvod a menu, tedy seznam receptů, které v části najdete.

Každý recept je vždycky podán jasně a srozumitelně. Ella nejdřív radí, kdy je daný pokrm vhodný a pak už se ve dvou sloupcích dozvídáme ingredience a postup vaření. Někdy jsou tyto dvě části receptu upraveny do jednoho sloupce a v druhém jsou pouze obrázky, někdy je obrázek mezi a jindy tam vůbec není. Vždy je však na sousedící stránce obrázek pokrmu, nemluvě o několika stránkách fotech, které následují za několika vybranými recepty.

Právě zpracování se mi na této knize líbí asi nejvíce. Je jednoduché, přehledné a nechybí spousta fotek, ze kterých vám budou téct sliny. Takhle by podle mě měla vypadat správná kuchařka.

Druhá věc je bohužel obsah. Zdravá strava je skvělá věc, ale dle mého názoru do ní nepatří jen zelenina. Určitě je velkou součástí, ale není to všechno. Já mám zeleninu ráda, ale bohužel syrovou, vařenou moc ne.

Právě proto se mi třičtvrtě této knihy netrefilo do vkusu. Obrázky sice vypadali vážně skvěle, ale až na pár bramborových receptů by mi toho moc nezachutnalo. V tomhle ohledu tedy pro mě dost bída, ale věřím, že je to pouze můj problém.

Pokud milujete zeleninu na jakékoliv způsoby, určitě je tohle kuchařka pro vás, protože receptů je tu skutečně požehnaně a divila bych se, kdybyste mezi nimi nenašli nic, co by se zalíbilo vašim chutovým bunkám.

Já jsem si přišla na své až v dezertech a sem tam i v ostatních částí, kdy se jednalo o sladké. Zde bylo ve většině případů použito ovoce a já ovocné dezerty miluju. V kuchařce dokonce nechyběl ani recept na smoothie.

Sušenky s pomerančem a kardamomem, kokosovo mangové nanuky nebo třeba lesní ovoce s krémovou čokoládovou omáčkou s praženými ořechy. Už jen při těch názvech se mi sbíhají sliny v ústech a myslím, že sladké recepty z kuchařky vyzkouším časem skoro všechny. Bohužel ne vždy je všechno ovoce dostupné, ale já si ráda počkám. Přes léto bude určitě dost času i surovin na vytvoření těchto dobrot.

Za poskytnutí kuchařky Lahodně s Ellou a přáteli děkuji nakladatelství Omega
Knihu můžete zakoupit přímo na stránkách nakladatelství nebo na e-shopu knihkupectví Knihy Dobrovský.

2 komentáře:

  1. S přicházejícím létem, kdy všechno dozrává, je ideální čas si tuto kuchařku pořídit, řekla bych :)

    OdpovědětVymazat
  2. Já mám zeleninu ráda syrovou i vařenou, takže bych si asi nějakou dobrotu v této kuchařce našla.
    Krásná recenze.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za krásný komentář :)