4. 12. 2017

Čarodějnice: Salem, 1692

Název: Čarodějnice: Salem, 1692
Původní název: The Witches: Salem, 1692
Autor: Stacy Schiff
Žánr: Historické
Počet stran: 352
Nakladatelství: Omega





Nemám moc ráda českou historii, přijde mi nudná, všední. Ve stínu Anglie, Francie a Ameriky prostě zaniká. Ne, že by nebyla důležitá, ale chybí tam něco, díky čemu by byla nezapomenutelná. I když v některých případech to je možná dobře.

V historii cizích zemí mám pár oblíbených témat. Jedním z nich jsou čarodějnické procesy v Salemu. Přesto, že mě tahle strašná část historie zaujala, znala jsem ji pouze povrchově. Ne, že bych o čarodějnických procesech nechtěla zjistit něco víc, jen nikdy nebyly na vrcholu mého seznamu úkolů, co musím a chci udělat.

Omega však vydala knihu od držitelky Pulitzerovy ceny Stacy Schiff s názvem Čarodějnice – Salem, 1692. Takovému lákadlu jsem jednoduše nedokázala odolat. A kdo ví, kdy se mi znalost čarodějnických procesů v Salemu bude hodit. Je lepší vědět víc věcí, než míň.

Kniha svým čtenářům přibližuje strašlivé události roku 1692. Čarodějnické procesy v Salemu, asi jednu z nejhorších částí historie. V této době bylo mnoho nevinných lidí obviněno z čarodějnictví a následně popraveno.

Jenže jak k tomu došlo? Jak se stalo, že byl nad nevinnými lidmi pronesen rozsudek smrti? Proč právě nad nim? A ta nejdůležitější otázka, jak tento hon na čarodějnice vůbec začal? Nejen na tyto otázky se kniha pokouší poskytnout odpověď.


Příběh je psán velmi podrobně, takže o popisné pasáže není nouze. Nejsem fanynkou popisů, takže přiznávám, že občas toho na mě bylo trochu moc a musela jsem mít od knihy pauzu. Nicméně jsem ráda, že jsou v knize události kolem čarodějnických procesů sepsány do detailů.  Sice toho na mě bylo občas příliš, ale dozvěděla jsem se plno nových a zajímavých informací o této oblasti historie.

Nesmím opominout ani krásné barevné fotografie a obrázky. Jsou na nich vyobrazeny například aktéři čarodějnických procesů nebo místa, která s nimi mají, co dočinění. Je to skvělé doplnění knihy a jsem moc ráda, že je autorka do knihy přidala. Popravdě by mi vůbec nevadilo, kdyby bylo víc fotografií rozprostřených po celé knize.

Celkově musím říct, že jsem si knihu přečetla ráda. Pokud se zajímáte o historii, konkrétně o čarodějnické procesy v Salemu, určitě knížku vyzkoušejte. Podle mě je to skutečně skvělá kniha naplněna spoustou informací. Jsem si jistá, že jsem ji nečetla naposledy. Možná si ji přečtu celou znovu nebo si jen najdu nějakou konkrétní pasáž. Tak si tak, rozhodně ji nedržím naposledy.

Za poskytnutí knihy Čarodějnice, Salem 1692 k recenzi děkuji nakladatelství Omega. Knihu můžete zakoupit na jejich stránkách nebo na e-shopu knihkupectví Knihy Dobrovský.

1 komentář:

  1. Kniha má pěknou obálku, ale tahle tématika mě osobně neláká.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za krásný komentář :)